XMP Quality Engineering s.r.o.
Školení a workshopy
Vybrané nástroje pro systematické řešení problémů kvality
- Určeno pro: pracovníky kvality a technologie na úrovni "expert"
- Rozsah: 1 den (s možností rozšíření na 2 dny, podle časových možností a rozsahu "modelového" problému)
- Cíl: pochopit princip metody 8D a naučit se ji používat v praxi, včetně metod pro nalezení kořenové příčiny "5x proč" a "Ishikawa"
- Stručný obsah školení / workshopu:
* Zahájení školení; výběr vhodného konkrétního ("modelového") výrobku & problému pro praktickou část školení
* Opakování (viz školení č. 1: co je to kvalita?, co je to shoda/neshoda; znaky kvality, splnění / nesplnění specifikací; co je to proces?; co je to cyklus trvalého zlepšování - PDCA?)
* Co je to reklamace a co je jejím cílem?; typy reklamací (zákaznická / dodavatelská / interní)
* Systematika řešení reklamací a metoda 8D
* Jednotlivé kroky metody 8D (s důrazem na pomůcky pro nalezení kořenové příčiny; metody "5x proč" a "Ishikawa")
* Poznámka: rozdíly v aplikaci metody 8D u jednotlivých výrobců v automotive; zákaznické portály
* Poznámka: metoda DMAIC jako "příbuzná" metody 8D
* Praktická část: společné cvičení - demonstrace použití metody 8D na zvoleném příkladu konkrétního ("modelového") výrobku & problému z každodenní praxe účastníků (s důrazem na praktické použití metod pro nalezení kořenové příčiny "5x proč" a "Ishikawa")
* (Alternativně: test nabytých znalostí, společná diskuse & vyhodnocení testu)
* Diskuse & závěr školení / workshopu